Geoblog.pl    Kalessin    Podróże    SRI LANKA    Millenium Elephant Foundation

Millenium Elephant Foundation

Sri Lanka
Sri Lanka, Kegalle

Dziś rano wyruszyliśmy tuk tukiem do fundacji opiekującej się sloniami. Prawie 1,5 godz drogi, niestety głównie przez miasto, ale grunt, że mieścimy się w jednego tuktuka choć jest ciasnawo he he W Millenium poszliśmy ze słonicą na pół godzinny spacer, ale najpierw chłopaki nakarmili ją owocami. Paweł był zachwycony chwytną trąbą :) Potem dziewczynę szorowaliśmy w rzece szczotką z kokosa. Słonica zrobiła dokładnie to, czego obawiał się od kilku dni Paweł i co zapewnialiśmy, ze się nie wydarzy… zrobiła kupę do wody… uff Na koniec oprowadzono nas po fabryce papieru robionego dosłownie ze słoniowej kupy i zakupiliśmy notesy z tego właśnie papieru, gdyż naprawdę wyglądały ślicznie. Reszta dnia to już niezbędne czynności i zakupy i pakowanie przed jutrzejszą podróżą pociągiem w górskie tereny i plantacje herbaty.

A tak z moich spostrzeżeń to muszę przyznać, ze jak do tej pory Sri Lanka zaskoczyła mnie pozytywnie w kilku kwestiach. Po pierwsze spodziewałam się kraju bardzo podobnego do Indii. Spodziewałam się brudu i nie rzadko smrodu na ulicach, slamsów i ciągłego dźwięku klaksonów. Tymczasem w tak dużym mieście jak Kandy jest czysto, na drogach jeżdżą oczywiście bez większych zasad, ale jednak kulturalniej niż w Indiach, jest niewiele kobiet ubranych w tradycyjne sari (mój błąd, bo nie doczytałam, ze Sri Lanka jest krajem głównie buddyjskim w przeciwieństwie do hinduistycznych Indii ), nie zauważyliśmy też do tej pory podziału na bogatych i biednych ani slamsów (jest generalnie bieda). Myślałam, ze będzie mocno turystycznie bo przecież mnóstwo biur oferuje objazdowki po Sri Lance, tymczasem turystów jest niewielu (choć to może przez covid) i podróżuje się bardzo „prawdziwie”. Ludzie są przemili i pomocni. Zobaczymy czy te wrażenia się utrzymają.