Geoblog.pl    Kalessin    Podróże    Autem w Dolomity i do Czarnogóry    Durmitor
2022

Durmitor

Czarnogóra
Czarnogóra, Žabljak

Dziś wyruszamy do ostatniego miejsca naszej podróży - w góry Durmitor. Nasz kemping znajduje się tuż za miasteczkiem Zabljak, 15 min od Czarnego Jeziora. Nazywa się Camp Mlinski Potok. Zanim jednak tam dotrzemy, jedziemy dalej na północ wspiąć się na punkt widokowy Curevac. Docieramy tam wąską asfaltówką biegnącą przez piękny sosnowy las (chyba sosnowy he he). Wreszcie wysokie drzewa!!! Dojście na punkt to takie dobre 30-40 min najpierw przy krawędzi, potem niedaleko niej przez las , i po kamieniach. Z góry można podziwiać fragment kanionu rzeki Tara i okoliczne wzniesienia.

Kemping okazał się nie być na takim odludziu, jak mi się to wydawało ze zdjęć. Nieduży, z pięknym widokiem na skaliste szczyty oświetlane wieczorem zachodzącym słońcem. Fajna kantyna pod dachem, lodówka do dyspozycji i mini kuchnia. łazienki koedukacyjne i niestety brak umywalek - zęby itp myje się tam, gdzie inni myją naczynia czy piorą rzeczy. Poza tym ok. Ludzi było sporo także kąpiel w gorącej wodzie była możliwa poza godzinami wieczornymi. Właściciele przy każdej rozmowie częstują rakiją i czekają aż wypijesz do dna ;) Atmosfera fajna, widoki piękne, noce dośc zimne (ok 11stopni), a dnie gorące (niby ok 25st, ale odczuwalna ze 30st).

Dziś już tylko relaks i obiadek w centrum Zabljak. Wreszcie na 4os rodzinę wydaliśmy niecałe 100zł z napojami za taki posiłek. I smacznie też było.